چرا مار ترسناک است؟

۱۳۹۹/۵/۱۵

چرا از مار می ترسیم؟

مار ها می توانند موجودات کاملا غیر قابل پیش بینی ای باشند برای همین ترسناک هستند.
برخی از مار ها سمی هستند و می توانند انسان را بکشند ،‌ مار ها اغلب به خوبی پنهان می شوند جوری که نمی توان آن ها را دید.
فلیم های زیادی در مورد مار طراحی شده اند که شما را از مار ها بترسانند مانند آناکوندا!

چرا مار ترسناک است مار ترسناک مار سیاه

مار ها دوست داشتنی ،‌ بامزه و پشمالو نیستند. آن ها هیچ نوع احساسی را در چهره شان نشان نمی دهند. مارها شما با کم ترین آزاری که بهشان برسانید گاز می گیرند.
مار ها بعد از فشردن موش ها و خرگوش ها تا حد مرگ ،‌ تمام آن را می بلعند. فرقی نمی کند که اولین بار یا دهمین بار این صحنه را ببینید ،‌ به هرحال منظره ی زیبایی نیست!
تعداد شکارچیانی که مردم از آن ها به اندازه ی مار ترس و نفرت دارند ،‌ کم است. به صورت منطقی درک کردن این که چرا مردم از مار می ترسند کار دشواری است.

هیزن آدل انسان به همراه مار هزن آدل هیزن اودل

برخلاف پستان داران گوشت خوار که معمولا با خشونت و خون ریزی زیاد شکار خود را می کشند و گاهی اوقات طعمه ی خود را در حالی که زنده است می خورند
و معمولا بعد از پروسه تعقیب و گریز که طعمه خیلی قبل از مرگش ترسیده است،‌ مار ها به ندرت طعمه های خود را با خون ریزی زیاد می خورند.
جدا از نیش زدن اولیه مار ها ،‌ طعمه ی مار ها اغلب در مدت زمان کمی بی هوش می شود و قلب آن ها در مدت یک تا دو دقیقه می ایستد.
طعمه هایی که نیش زده شده اند ممکن است بیشتر زنده بمانند اما به دلیل این اغلب مار های سمی به اندازه ی کافی به طعمه زهر تزریق می کنند تا طعمه های خود را سریع بکشند
(زیرا آن ها نمی توانند طعمه را تا مسیر های خیلی دور ردیابی کنند) طعمه ی مار معمولا بیش از یک یا دو دقیقه بیشتر زنده نمی ماند.

مار سبز هیزن آدل هیزن اودل مار سبز مار ترسناک

شاید مردم به این دلیل از مار می ترسند که مار ها دست و پا ندارند! اما این واقعا تحسین برانیگز است که مار ها بدون دست و پا به عنوان یک گونه ،‌ از سایرین قدیمی تر هستند و هنوز هم وجود دارند!
برای لحظه ای در مورد مار ها فکر کنید ، نوع شکار کردن ، جفت گیری ، زندگی موفقیت آمیز بدون دست و پا و حتی بدون بال! و خطراتی که انسان ها برای مار ها دارند ! (کشتن مار ها)
شاید مردم از مار ها می ترسند چون مار ها بی سر و صدا هستند و تنهای صدایی که آن ها تولید می کنند هیس است(هنگام خطر)!

مار سبز مار ترسناک مار زیبا مار ترسناک نیست

معمولا ما انسان ها عادت داریم تا صدایی را بشنویم تا به ما هشدار دهد مثل صدای زوزه ی گرگ ها یا غرش حیوانات اما مار ها قادر نیستند هیچ یک از این صدا ها را تولید کنند.
مار ها احتمالا یکی از کم خطر ترین شکارچی ها هستند. آن ها هرگز حمله نمی کنند مگر این که مستقیما تهدید شوند.
وقتی آن ها می خواهند شما را نیش بزنند (زیرا احساس می کنند که در معرض خطر هستند) اینگونه نیست که آن ها شما را تعیقب کنند و بخواهند شما را به زمین بزنند ، اگر خارج از محدوده ی خشم آنها بمانید و بی سر و صدا محل را ترک کنید ، کاملاً در امان هستید.

زبان مار مار ترسناک مار خشمگین مار زیبا

منبع:
https://www.quora.com/

..